2013. jún 14.

Magánéletem utolsó morzsái

írta: Szilárd.
Magánéletem utolsó morzsái

Magánéletem utolsó morzsái.png

Ahogy nemrég írtam is, a napokban gazdagabb lettem egy okostelefonnal. Vagy szegényebb vele, ez még nem egészen tisztázott kérdés. Kapcsolatunk döcögősen indul, olyannyira, hogy akár egy makacs kiskutyát is vehettem volna helyette. De így legalább a szőnyegem tiszta marad. El is neveztem hát Sandynek, bár nem tudom milyen megfontolásból, hisz ez idáig egyetlen műszaki cikkemnek sem volt neve. Ennek valahogy mégis lelke van és ki is akar vele csinálni a cafka. Szóval ez történt miután kinyitottam a dobozt:

A gondosan csomagolt készülék és tartozékai mint a Terminátor mozdulatlanul várták, hogy valaki végre életet leheljen beléjük. Mindent kibontottam aztán akksi és memóriakártya be, fólia letép. Bekapcsoltam a hófehér készüléket, majd pár másodperc múlva a rezgő akksi egy halk szívdobbanással jelezte, hogy a kezemben most életre kel valami.
Meg is jelent a kép én pedig naivan várom a szokásos "Üdvözöljük" vagy "Hello!" esetleg a "De örülünk, hogy megvette a készüléket, hogy telik a napja?" köszöntés valamelyikét. Hát aztán várhatom is egy túrót! Úgy látszik jobbnak látta egy alvásból ébredt kisbaba vehemenciájával rám üvölteni, hogy:
-VAN GMAIL FIÓKOD? AKKOR ÁLLÍTSD BE! Hurr-durr...
Hát ööö, okké. Szerencsére itt még van "lépés kihagyása" opció, amivel élek is. Nem mintha nem lenne fiókom, de nna, vannak prioritások. Utána formális dátum és idő beállítás következne de fölösleges, hisz mindent pontosan, hibátlanul tud. A beállítások végén még egyszer nekem jön a gmail akció lehetőségével, de továbbra is tartózkodom.

csinálj fiókot.png

Végre bejön a kezelőfelület, szép fényes. Mivel már kipróbáltam egy bemutató darabot a Media Marktban most is könnyen megtalálok mindent. Itt említem meg, hogy amióta telefonom van, mindig is kártyás feltöltő voltam, egyszerűen nem beszélek annyit havonta, hogy megérje az előfizetés. De most már annyit mondhatok, hogy a medve nem játék, a feltöltőkártya meg nem okostelefonba való. Megnyitottam egy térkép alkalmazást és rejtélyes módon fél perc múlva üdvözöltek, hogy az egyenlegem 300 Ft azaz 5 perc alá csökkent (Ott bezzeg tudnak üdvözölni...). Hát jó, be is zárom a térképet azonnali hatállyal, majd BBREREBEBRBERERRRRR - Üdvözöljük egyenlege... Igen! Tíz másodperc alatt 0Ft-on áll az előző nap feltöltött kártyám. Sandy te szajha! Hát persze, hogy levett mindent, ha gondolt egyet és a található alkalmazások mindegyikéhez töltött le frissítést a háttérben. (Legalább plázázni nem vitt el...)

Na, mindegy fedezzük fel az internetet! Csatlakoztam a házi wi-fihez és lám, ahogy megérezte az internet szagát újból előkerült a Gmail téma, Facebook sőt Samsung fiók és sorban dobálta nekem a csinálni valókat; "-Akarod letölteni a leveleidet? Akarsz új ismerősöket keresni? Nincs valami megosztani valód? Szinkronizálom a barátaid adatait a telefonkönyveddel, jó? Nem jó!? Nem baj! Hé akarsz alkalmazásokat? Bejelölhetem, hol tartózkodsz éppen? Ossz meg! Ossz meg, OSSZ MEEEG!"
És minden egyes kérdés után éreztem, ahogy a szabadságom kis darabkái szakadnak ki az éterbe és foszlanak semmivé. Egy darabig bámultam, ki az ablakon majd Sandy úgy döntött ő töri meg a csendet:
- Figyi...
- Hagyjál.
- Akarsz facebook alkalmazást?
- Hjaaj... Nem.
- De ingyen van.
- Akkor igen!
És már telepítésre is kínálta a legfrissebb facebook klienst és kegyesen mellékelte hozzá, hogy amúgy az alkalmazás hozzáfér a névjegyzékhez, személyes adatokhoz, SD tárhelyhez, és ha piszkálom az orrom még képet is készít és feltölti az ismerőseim üzenőfalára. Volt még "elfogadom gomb" is viszont "nem fogadom el" gombot elfelejtett mellékelni, legfeljebb egy vissza gombot... A magánéletem pedig huss, balra el.

Szóval most nézek valami mobilnetes csomagot és igyekszem megállni, hogy én áttranszformálódjak olyan paraszttá, aki beszélgetés vagy ebéd közben sem bírja, ki, hogy "rá ne nézzen" az üzenőfalára. Mindenki ismer olyat, nem igaz?

Szólj hozzá

facebook szabadság alkalmazás díjcsomag Samsung Okostelefon