2012. dec 20.

Jelnyelv

írta: Szilárd.
Jelnyelv

rovid alap.png
Basszus... Biztos ismeritek azt az érzést, amikor közöl valaki valamit és nem tudjátok hová tenni. "Right in the childhood", ahogy a népszerű meme mondja. Nna, ami azt illeti körülbelül fél perce, épp borozás közben ért engem valami ilyesmi (házi...vörös...tavalyi, na de hagyjukeztmost...) Szóval két töltés közt valahogy a jelbeszédre terelődött a szó. És tudtátok, hogy:

TÖBBFÉLE JELBESZÉD LÉTEZIK?!

Ugye?! Körülbelül 10 éves korom óta, mióta először láttam parlamenti közvetítést, azt hittem ez egy egységes, globális rendszeren alapuló nyelv. Mikor a közvetítést látván mamámat megkérdeztem a vadul hadonászó emberről, hogy "-de mit csinál a néni a bal felső sarokban" és kiderült, hogy jelbeszédet használ úgy gondoltam, hogy na végre, valami jó. Valami egységes, valami amivel lehet beszélgetni bárkivel a Földön.  (Mondjuk elsőre azt a választ kaptam , hogy biztos melege van azé' hadonászik. Hát igen, mamám tudja mitől döglik a légy...) Majd évekkel később olvastam, hogy van egy majom, akit megtanítottak a jelbeszédre és úgy kommunikál az emberekkel. Ekkor végérvényesen is azt hittem, hogy így megnyílnak a határok és egy nemzetközi egység jöhet létre, ha mindenki megtanul "mutogatni". Erre, mit kell most hallanom? Hát nem! Van külön német, francia, észt, svéd, magyar, bla-bla-bla jelnyelv is... 

Szólj hozzá

rövidek